רובע "שדות" הסכם הגג


03/07/2023 15:36

רובע "שדות" בקריית עקרון יחל את בנייתו במסגרת הסכם הגג מול רמ"י

עם החתימה של המועצה המקומית קריית עקרון עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ולאחר שיווק הקרקעות בידי רמ"י ליזמים, יוצאת לדרך תכנית הבנייה וההקמה לרובע החדש ביישוב, רובע "שדות".

לאחר החתימה על הסכם הגג של קריית עקרון מול רמ"י יוצא להקמה הרובע החדש ביישוב, רובע "שדות". במסגרת הרובע תוכננו 3,900 יחידות דיור רגילות ועוד 500 יחידות דיור מיוחדות בהן גם דיור מוגן.

הדיור המוגן שייבנה ברובע ייבנה במתכונת עסקית ופרטית בדומה למתקנים המפוארים בערים אחרות כמו "בית בלב". בנוגע ליחידות הדיור הרגילות, יתוכננו 750 יחידות לשוק הפרטי ועוד כ- 2900 יחידות לזוגות הצעירים ולזכאים במסגרת "מחיר מטרה/הנחה" מתוכם כ- 750 יחידות דיור לתושבי היישוב. אף יחידת דיור ברובע לא תוקצה לדיור הציבורי.

חינוך – זה עיקרון

גודל הדירות ברובע יהיה רחב ובתמהיל מגוון, החל מדירות קטנות של כ-80 מ"ר (כ-20% מהדירות) ועד דירות גדולות יותר ואף דופלקסים.

בשכונה צפויים לקום מבני ציבור מגוונים:

  • 3 בתי ספר
  • 2 תיכונים
  • כ-20 גני ילדים ויותר מ-10 מעונות יום, תלת כיתתיים. היכל תרבות
  • היכל תרבות
  • מתנ"ס
  • אמפי תאטרון
  • קאנטרי

מטרת הבנייה להקים מערכת חינוך עצמאית לחלוטין בתוך היישוב ללא הצורך לשלב את ילדי היישוב בערים אחרות מסביב. בנוסף למוסדות החובה יוקמו ביישוב מועדונים לכל הגילאים, קאנטרי ומוסדות דת ותרבות מגוונים.

שטחים פתוחים – שומרים על ריאה ירוקה

ברובע החדש מתוכנן לקום פארק עירוני בגודל של כ-10 דונם וכן יוקמו גינות קהילתיות ברחבי כל הרובע שישמרו על הקהילה הייחודית ביישוב גם ברובע החדש.

התחבורה הציבורית שתנוע ברחבי הרובע תהיה רבה, מגוונת ותגיע לכל שאר חלקי היישוב וכן לכל הארץ וזאת בתדירות גבוהה.

כמו כן, מקדמת המועצה במקביל פיתוח תשתיות תת קרקעיות לציפוף דרכים בתחום וכן הקמה של אזורי מסחר ותעסוקה מקומיים אשר יתנו מענה לתושבי היישוב הוותיק וכן התושבים החדשים ברובע.

יש לציין שמטרת המועצה ליצור רובע אשר יתן מענה של מגורים, תעסוקה, חינוך ותרבות, כך שיפחת משמעותית הצורך ברכב פרטי לדיירי השכונה, עם זאת, השכונה תחובר לכביש 411 וכן במספר דרכי גישה גם ליישוב הוותיק.

הפעימה הראשונה של השיווק וההקמה תכלול 1,260 יחידות דיור סך הכל מהן כ- 680 לזוגות הצעירים במסגרת מחיר מטרה/הנחה.

גובה המבנים ברובע יהיה עד 10 מטר ובמקום ייבנו גם מבני בוטיק נמוכים יותר. החניות כולן יהיו תת קרקעיות ובכל המבנים תוצב תשתית לחיבור חשמל אשר ייתן מענה לרכבים חשמליים. גם התשתיות הציבוריות יהיו ירוקות ויקדמו חיבור
לגז טבעי כך שהצרכים הסופי יקבל משאב זול משמעותית ויחסוך מכספו.

התשתיות ברחבי הרובע יהיו 'ירוקות' ויכללו הצבה של סיב אופטי, מערכת פינוי אשפה מתקדמת וחכמה ועוד…בנוסף תקפיד המועצה על ארכיטקטורה אסתטית וידידותית בכל המגרשים המיועדים לבנייה.

המועצה והמדינה ישקיעו ברובע כמיליארד ומאתיים מיליון שקלים כאשר כ-300 מיליון שקלים יושקעו בשדרוג תשתיות, מערכות ומבנים ביישוב הוותיק.

בימים אלה הקימה המועצה מנהלת התחדשות ותקדם פרויקטים להתחדשות בשכונה הוותיקה, פרויקטים של חידוש עקרון הוותיקה, הקמת רובע חדש, יישום פרויקטים תחבורתיים וקידום 4 מתחמים לפינוי-בינוי ברחוב הרצל המרכזי ישנו פני
הישוב בשנים הבאות ויהפכו אותו למוביל באיכות החיים באזור.

ראש המועצה, חובב צברי: "רובע שדות הוא בשורה של ממש ליישוב כולו! לתושבי קריית עקרון הוותיקים, לילדיהם וגם לאלה המעוניינים לרכוש דירה באזור ללא הצלחה. הרובע החדש יהפוך אותנו ליישוב גדול ומשמעותי, ישאיר לידינו את ילדינו
שיוכלו לרכוש דירה בשכונה טובה ואיכותית ובמחיר מוזל וגם יביאו לאזור זוגות צעירים איכותיים. המועצה בשיתוף רמ"י מובילים תכנית ייחודית לאזור כולו!"

מהנדסת המועצה, לריסה וקסלר: "אגף ההנדסה מלווה את רובע 'שדות' עוד בטרם סופחו השטחים ליישוב, אנו מעורבים בכל צעד ובכל תכנון אפשרי כאשר מטרתנו לתת מענה מתקדם לכל סוגיה הקשורה לאיכות חיי התושבים שירכשו דירה
ברובע. הפרויקט הזה ישנה את היישוב כולו וישבח משמעותית גם את היישוב הוותיק"

פרטי המכרז של רמ"י

בשלב הראשון שווקו על ידי המדינה 7 מגרשי מגורים להקמה של 1260 יחידות דיור סה"כ, מדובר בדיור רגיל בתמהיל מגוון.

להלן נתוני הזוכים שעמדו בקריטריונים של המדינה:

דירות מחיר מטרה מסובסדות על ידי המדינה לזוגות צעירים, בעלי תעודת זכאות (מתוכם 20% לבני מקום):

הזוכהמספר יחידות דיור שמותר להקים במגרש הזוכה
אחים בוסקילה בע"מ188
כ. כוכב הנגב חברה לבנין ופיתוח (1990) בע"מ188
שי-חי יזמות והשקעות בע"מ232
סה"כ608
דירות מסובסדות לבני מקום, בעלי תעודת זכאות122

בנוסף דיור של מחיר מטרה ייבנו דירות לשם מחירה לכלל הציבור:

הזוכהמספר יחידות דיור שמותר להקים במגרש הזוכה
שטרית יזמות ובניה (ר.ש.ר.ו.) בע"מ, אל-רם השקעות כחול לבן (2004) בע"מ, מרכז איחסון לוגיסטי אסיה מזון בע"מ116
שלמה כהן108
אביסרור משה ובניו עבודות בנין ופיתוח בע"מ212
שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ216
סה"כ652