משמרים את זכר השואה בכבוד


18/06/2017 14:47

משמרים את זכר השואה בכבוד, גם בצד השני של הגלובוס, תלמידי קריית עקרון זכו בתחרות כתיבה בינלאומית בנושא השואה

זוהי השנה השנייה בה זוכים תלמידי בית הספר "בן צבי" לאמנויות בקריית עקרון במקום הראשון בתחרות כתיבה בינלאומית בארצות הברית. בתחרות שנערכת מדי שנה בעיר אקרון שבאוהיו, משתתפים מספר בתי ספר מרחבי העולם בתחרות כתיבה בנושא נבחר הנוגע לשואה.

בתחרות, שהתקיימה מול שני פאנלים של שופטים ברחבה המרכזית שבספרייה הציבורית באקרון, נוסף על תלמידינו מקריית עקרון, השתתפו תלמידים מהעיר חמניץ בגרמניה ומהעיר ווייהי שבסין.
התלמידים הזוכים, אמילי פטיוק, הילי זינדאני וליאם פוריינטה, תלמידי כיתות ו' וה' מבית הספר בן צבי, עסקו בתהליך הלמידה, התכנון ויצירת התוצר בהנחייתם של הגברת שרון גרינברג והגברת שלומית פוגל.

השנה, נערכה תחרות הכתיבה בנושא "כשהשנאה נהפכת לחוק: שחיקת הזכויות בגרמניה הנאצית", והתלמידים מכל רחבי העולם עמלו על עבודות יסודיות ויצירתיות העוסקות בהנצחת זכר השואה סביב הנושא הנבחר.

התלמידים הזוכים הסבירו לצוות השופטים: " העבודה שהגשנו נקראת "רסיסים של חיים". הרעיון שאוב מליל הבדולח ב-1938, בו החוק "תמך" בהרס הקיום היהודי. מטרת העבודה, הייתה בהתמקדות בקהילה היהודית טרם המאורעות ואיך החיים אז היו מלהיבים ומספקים. הזכוכית השבורה מליל הבדולח מסמלת לא רק את הרס המוסדות היהודים, אלא את הרס חייהם וחלומותיהם של היהודית שחיו באותה התקופה".

מר חובב צברי, ראש מועצת קריית עקרון מסר לנו בתגובה: "זכייתם של התלמידים מבית הספר "בן-צבי", תלמידי כיתות ה'-ו', היא לא פחות ממדהימה. הזכייה הזו מהווה גאווה עצומה לבית הספר, לקריית עקרון ולמדינת ישראל, ואני נרגש ומתגאה בילדים המצוינים שגדלים ביישוב. אחרי הכל, הם דור העתיד שלנו, והם אלו שיוטל עליהם זכות שימור זכרון השואה למען הדורות הבאים".

בתמונה יוסף פריינטי תושב קריית עקרון מקבל תעודת הוקרה על השתתפותו במיזם יום הקהילתי, יוסף הוא אמן שמצייר ומשתלב יחד עם התלמידים בהדרכתם באומנות הציור.