מידע ונהלי רישום


04/01/2018 19:02

חוברת מידע ונהלי רישום לגני ילדים כיתה א׳ וחטיבת ביניים בקריית עקרון

שנת הלימודים התשע"ט 2018-2019

תוכן העניינים

גני ילדים

בתי ספר

דבר המועצה

תושבים יקרים ,
האחד בספטמבר הינו תמיד יום מרגש וסימן של התחדשות ,ביום זה נפתחת שנת הלימודים ומאות ילדות וילדים צועדים נרגשים לבתי-הספר ולגני הילדים, עיניהם בורקות והם מתרגשים.
קריית עקרון, נמצאת בצמיחה מתמדת ואוכלוסייה צעירה מצטרפת אליה וההוכחה לכך היא הצורך בפתיחת גני ילדים מידי שנה, בימים אלה נמצאים בבניית 3 גני ילדים חדשים ובשנת הלימודים תשע"ט יעמוד מספר הגנים על 22 גני ילדים. מספר הילדים בגנים יוגבל ל 31-33 ילדים, כדי לאפשר למידה מיטבית ומתן מענה אישי ופרטני. בי"ס אוהל מאיר עובר בינוי מחודש ובתחילת השנה הבאה יתחדש בקמפוס חדשני המותאם ללומד במאה ה- 21. מועצת קריית עקרון ,אינה שוקטת על שמריה, מחדשת ומקדמת יוזמות חינוכיות נוספות בהתאם לצורך , החידושים שמערכת החינוך תעניק לילדינו הינם: הארכת יום הלימודים , למידה בקבוצות קטנות , מערך תגבור בתחומי הליבה , תכנית חונכות " צומחים ביחד " תכנית מיל"ת, חינוך לאורח חיים בריא ועוד.
שיפרנו את השירות בספרייה הציבורית ומעתה תוכלו להזמין ספרים באופן מקוון, לבדוק זמינות של ספרים לצרכי קריאה והכנת עבודות. אנו מבקשים לאחל ,שנת לימודים פורייה, הצלחה לצוותי החינוך, מבטיחים לעשות ככל יכולתנו למען
עתידם של ילדי קריית עקרון והצלחתם בלימודים.

בברכה
אביבה וגנר – מנהלת אגף החינוך

חזון חינוכי ישובי לקריית עקרון‎

ישוב צומח, בעל לכידות קהילתית, המעניק לכלל תושביו איכות חיים וסביבה ברמה גבוהה המצטיין בתחומי החינוך, התרבות והספורט, עם מוקדי פעילות התורמים לרווחת תושביו והאזור. קריית עקרון נושאת את דגל האיכות והמצוינות בתחום העשייה החינוכית ושואפת להעניק השכלה
כללית לתושבים תוך מעורבותם ותרומתם לקהילה. אגף החינוך יתן מענה לימודי לכל התלמידים ביישוב ותוביל למצוינות, תוך שמירה על ערכי כבוד
האדם ותטפח תושב בעל יכולת למידה עצמאית בר אוריין, סקרן, תרבותי המחובר למורשתו היהודית והציונית בסביבה טכנולוגית מתקדמת

מטרות ויעדים של מערכת החינוך היישובית

  1. טיפוח מצויינות ומיצוי עצמי
  2. חתירה מתמדת לאקלים חברתי מיטבי.
  3. השלמת הרצף החינוכי והקמת מערך חינוכי על יסודי.
  4. הקמת מרכז לגיל הרך.
  5. טיפוח תחושת שייכות וגאווה יישובית.

"כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך)

ילדים בלתי גמולים

שתי שאלות מרכזיות המעסיקות הורים לפעוטות בני שנתיים:
מתי עלינו להתחיל לגמול את ילדנו מחיתולים? ובאיזו שיטה ננקוט כדי להצליח במשימה זו? ואכן, שאלות מעשיות אלה עוסקות בהיבטים חשובים בהתפתחותו הרגשית של הילד הרך. הוא מתנסה בחוויות, שחלקן נעימות לו וחלקן מתסכלות אותו, ושבאמצעותן הוא מגבש את אישיותו הייחודית כפרט. הוא לומד להכיר את גופו, את יכולותיו ואת קשייו. מצד אחד הוא רוצה להרגיש "גדול" ועצמאי, ובו זמנית רצונו- להיות קטן ומטופל על ידי הוריו.
אתם, ההורים, שותפים להתפתחות חשובה זו, ולכם תפקיד כפול. מצד אחד: אפשרו לילד הרך לרכוש ביטחון ב"התרחקותו" הראשונית מכם, התפעלו מהצלחותיו, עודדו אותו להתנסויות, שבהן הוא בוחר ולוו אותו באמונכם ביכולתו. מצד שני: היו לו כעת "מורי דרך" זהירים, שלעתים מלמדים כללים ומכוונים, ולעתים מגבילים ועוצרים את הילד כדי להגן עליו.
החינוך לניקיון הוא אתגר חשוב להורים של ילדים החל מגיל שנתיים, משימה זו חשוב לראותה כתהליך משותף שלכם ההורים ושל ילדכם המתפתח, וייעשה באווירה רגועה. גמילת הפעוט מחיתולים מתוארת על ידי הורים לא אחת כחוויה של "קפיצת דרך" בהורות וכ"עליית מדרגה" התפתחותית של ילדם, אך יש שהיא מתוארת כ"סיוט מתמשך" או כ"תחילת העימות" שבין ההורים ובין הילד. זוהי ללא ספק תקופה, שבה אתם חשים כי סבלנותכם כהורים עומדת במבחן. ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע כגון: רופא ילדים, פסיכולוג ילדים וכו' כדי להיעזר בהם בעצמכם וכדי לעזור לילדכם.
אתם יכולים לצאת לדרך בחינוך לניקיון של הפעוט רק כאשר הוא מבין את מה שהוא מתבקש לעשות, (ללכת לשירותים או לסיר כשהוא מרגיש את דחף ההפרשה), כשהוא מוכן לשתף פעולה ונהנה מ"החידוש", וכשיש לו יכולת תקשורתית, המאפשרת לו לאותת בדרך מילולית או אחרת להביע את צרכיו ואת רצונותיו.
ילדים שונים זה מזה בטמפרמנט שלהם, בקצב שלהם וביכולתם להסתגל למצבים חדשים. אחדים גמישים ומסתגלים בקלות, אחרים זקוקים ל"חימום" ממושך יותר, לתמיכה ולליווי במעברים השונים בחייהם. ילדים שהתפתחותם מעוכבת, עלולים לגלות קשיים בולטים יותר.

אם תצליחו ליהנות מהצלחות קטנות של ילדכם בתקופת הגמילה מחיתולים ותעזרו גם לו להרגיש שהוא מצליח, תתרמו בכך לקידום ההתפתחות של ילדכם, להגברת בטחונו העצמי ולחיזוק הקשר שביניכם ובין ילדכם! מתוך חוזר המנכ"ל: המלצות לטיפול בילדים בלתי גמולים מחיתולים, חוזר מנכ"ל תשסא/ 10 (א)

סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר…. מעבר מהגן לבית הספר

במעבר ממסגרת הגן למסגרת ביה"ס מתרחש תהליך של שינוי עבור הילד מבחינה פיזית, קוגניטיבית,
רגשית, התנהגותית וחברתית.
במובן הפיזי – בגן קיימת אווירה ביתית וקטנה – כגון פינת הבית, המטבח, ספריה, חצר קטנה וכד'. לעומת זאת, ביה"ס הינו מבנה גדול יותר, בעל שטחים רחבים ורבים (חדרי לימוד, חדר מורים, חדר מנהל, מעבדות, וכד'), לכן נדרשת מהילד התמצאות במרחב.

בתחום הקוגניטיבי – בגן הילד נמצא בתהליך של למידה חוויתית, כאשר ישנה התייחסות מרבית לתהליך העבודה ולא לתוצרים ברמה ההישגית וההשוואתית. לעומת זאת, במסגרת ביה"ס ישנה התייחסות להוראה והקניית מיומנויות למידה בתחום הקריאה, הכתיבה והחשבון, והילד נדרש להישגים ותוצרים בתחומים אלו.

בתחום הרגשי – הגן הינו כמעין חממה – מסגרת אינטימית ומשפחתית. הילד תלוי במבוגר המשמעותי אשר מעודד אותו לעצמאות ופתרון בעיות. לעומת זאת, בביה"ס הילד פוגש מספר רחב יותר של דמויות, אשר לא כולן מוכרות לילד. הילד נדרש ליותר עצמאות, פתרון בעיות ויכולת להסתייע גם במבוגרים הלא מוכרים לו.

בתחום החברתי – בגן הילד נמנה עם הבוגרים, כאשר הוא לפעמים לוקח אחריות על הילדים הצעירים ממנו. עם המעבר, הילד הופך מהיותו בוגר לצעיר ביותר במסגרת הבית ספרית, ונמצא בחברה רב גילאית, הדורשת ממנו התמודדות וקריאת מפה חברתית ברמה שונה. הילד צריך למצוא מחדש את מקומו מבחינת השייכות לכיתה ולביה"ס.

טרם פתיחת שנת הלימודים:
דברו עם ילדכם על המעבר הצפוי ועודדו אותו להביע את רגשותיו וחששותיו. העבירו לילד את המסר כי אתם מאמינים בו וביכולותיו ואשרו לו שאתם כאן בכדי לרכך את המעבר ולעזור לו להיקלט במסגרת החדשה. הקריאו לילדכם סיפורים ושירים בנושא המעבר מהגן לבית הספר ועבדו איתם את הנושא. במידה והילד אוהב לצייר, אפשר לעודד אותו לצייר ציור המביע את תחושותיו לקראת המעבר, ולשוחח עימו על כך. שתפו את הילד בהכנות לקראת הכניסה לבית הספר והקניות השונות של הציוד, וזאת כדי לחזק עבורו את תחושת השליטה על השינוי. במהלך החופש הגדול, נסו להפגיש את ילדכם עם ילדים שעולים איתו לכיתה א', ובכך הרחיבו את מעגל הילדים המוכרים עבורו בכיתה.

חשוב לזכור כי תחושותיכם עוברות אל ילדכם, גם אם באופן לא מודע. על כן, הקפידו לשדר
לו אמון ובטחון בו, ביכולות שלו, בעצמכם ובמערכת הבית ספרית, בכדי שיוכל להרגיש בטוח
ולהתמודד עם השינוי בקלות.

הכשרת סייעות גני הילדים בתחום הגיל הרך

ילדי הגיל הרך והוריהם זוכים להיכנס לגני הילדים בהם מקבלים את פניהם צוות סייעות וגננות מקצועיות הנותנות מענה לצרכים ההתפתחותיים של הילדים בחום ובאהבה. אנו נמשיך לעשות עבודתנו נאמנה. לטפח ולהעצים כל ילד וילד בהתאם לצרכיו ואישיותו. בכך נעודד ונצמיח את הילדים של היום להיות המנהיגים של המחר. אנו רואים את הילד במרכז עשייתנו החינוכית ושותפים להמשך חינוכו בכל מסגרות החינוך. בכל שנה, סייעות הגנים עוברות הכשרה בתחום הגיל הרך. השנה הסייעות עוברות השתלמות בנושא "ללמוד לחיות ביחד". בהשתלמות זו הסייעות מקבלות כלים לטיפול בבעיות התנהגות וקשיים בקבלת סמכות בגן, ובכך בשיתוף פעולה יחד עם מנהלת הגן יצרו אקלים מיטבי בקרב הילדים.

תוכניות העשרה בגני הילדים

תוכניות העשרה בגני הילדים הרשמיים בקריית עקרון

  1. ״קרן קרב": שתי תוכניות בשבוע על פי בחירה בכל גן – תנועה, ירוק בגן, בעלי חיים ושחמט.
  2. ריתמוסיקה: שני מפגשים בשבוע בגני טרום חובה ומפגש שבועי לגני חובה.
  3. סל תרבות: 3-4 מופעים בתחומי תרבות שונים: אומנות, ספרות מוסיקה.
  4. ״ספריית פיג'מה": הענקת ספר קריאה לכל ילד בכל חודש לעידוד הקריאה, והצעות לפעילות משותפת עם ההורים.
  5. ״תוכנית עיר ללא אלימות": סדנאות העשרה להורים וצוותי החינוך בגנים.
  6. תוכנית "אור": העשרה רב-תחומית לילדים מומלצים בגילאי שלוש עד שש.
  7. העשרה תורנית: בגנים הממלכתיים דתיים מונחית ע"י רב בית הספר "אהל מאיר".
  8. תוכנית "גוגלה" להכרת המחשב: בגני חובה.
  9. מורשת ישראל: סדנאות בכל גני הילדים בשיתוף חב"ד לאורך השנה.
  10. "מהגן לבית הספר": ביקור של כל ילדי חובה בבתי הספר כחלק מהמוכנות לבית הספר.
  11. מפגשים עם סופרים בשיתוף הספריה.
  12. ״אני והשוטר שלי״ – חשיפת ילדי הגנים לתפקידו של השוטר הקהילתי בפרט והמשטרה בכלל.
  13. חינוך ל״בריאות השן״, פיתוח המודעות לשמירה על בריאות הפה והשיניים בהנחיית שיננית ורופאת שיניים.
  14. תוכנית "רב גן"- בגנים תורניים "הזית", "גפן" ו"התאנה" קיימת תוכנית חינוכית ערכית המועברת ע"י רב גן בצורה חווייתית ומעניינת.
  15. סיפור ראש המועצה – ראש המועצה נכנס לספר סיפור בכל גני הילדים. זהו זמן איכות ייחודי לילדים ולראש המועצה.
  16. גנים מקדמי בריאות – בליווי תזונאית מוסמכת במהלך כל השנה.
  17. גנים ירוקים – בליווי מדריכה מוסמכת לתחום "הקיימות וגנים ירוקים".
  18. מי ציונה – תוכנית העשרה חד פעמית בנושא ה"מים" ומניעת זיהום סביבתי.
  19. מצעד הספרים – בשיתוף משרד החינוך, כל גן מקבל ספרי קריאה להעשרה.
  20. פעילות בין דורית עם כיתת אזרחים ותיקים ומרכז יום לאזרח הותיק.

ביטוח תלמידים ותשלומי הורים לתוכניות העשרה בגני הילדים

תשלום חד פעמי על סך 580 ש"ח ישולם ע"י ההורים ויכלול:

  • 2 תוכניות ההעשרה בכל גן במסגרת תכנית "קרן קרב". ריתמוסיקה בכל גן.
  • סל תרבות – הצגות בתחומי ספרות, מחול וכ"ו.
  • ביטוח תאונות אישיות.

אופן התשלום
בכרטיס אשראי במחלקת הגבייה, או בשיקים דחויים במחלקת הגבייה, או בהוראת קבע (ניתן להוריד מאתר האינטרנט).
הנכם מתבקשים להוריד את טופס הסכמה לתוכניות העשרה דרך ״קרן קרב״ ולהגישו חתום למזכירות אגף החינוך עד 17.5.2018 או לשלוח אותו בדואר או בפקס. 9357333 או 9351262.

ימים ראשונים בגן הילדים

שעות הפעילות בגני הילדים:
בימים א'-ה' משעה 8:00-14:00 , בימי ו' משעה 8:00-12:45 הימים הראשונים בגן הינם ימים של הסתגלות למסגרת חדשה ולצוות הגן. הכניסה לגן מלווה בהתרגשות ובחששות. לכן, זקוק ילדכם לתמיכתכם ולתמיכת הצוות החינוכי. על מנת להקל על הסתגלותם המהירה של הילדים לגן, קליטת הילדים בימים הראשונים בגן תהיה הדרגתית:

בגני טרום טרום חובה – גילאי 3

  • ביום הראשון ללימודים משעה
    8:00-10:00
  • ביום השני ללימודים משעה
    8:00-11:00
  • ביום השלישי ללימודים משעה
    8:00-14:00

ילדים שזו להם שנה שניה ילמדו יום לימודים רגיל החל מהיום הראשון.

בגני חובה יתקיימו הלימודים כסדרם למן היום הראשון עד השעה 14:00

צוות הגן: צוות הגן כולל מנהלת גן בפיקוח משרד החינוך וסייעות בפיקוח הרשות המקומית.
על פי החלטת הממשלה ובכפוף להוראות משרד החינוך,

בגני ט. ט. חובה מעל 30 ילדים תשובץ סייעת נוספת חמישה ימים בשבוע. 

רישום מוקדם לכיתה א׳ של בני 5 עם מוגבלויות פיזיות

על מנת לאפשר לבית הספר להיערך היטב ובהקדם לקליטת תלמיד עם מוגבלויות פיזיות, או כבד
שמיעה, ניתנת הזדמנות להורים לרשום אותו לכיתה א׳ לשנת הלימודים תשע"ט (ספטמבר 2018).
ההורים מתבקשים לבצע רישום במזכירות אגף החינוך.

חיסונים מוקדמים
לפני שילדכם מגיע לגן, דאגו שיהיה מוגן! ילד שקיבל את כל החיסונים לפי תכנית החיסונים המומלצת בישראל, מוגן יותר בפני מחלות ילדות. החיסונים בישראל אינם חיסוני חובה אבל הרשמה לגן הוא מועד מצוין לבדיקה אם ילדכם קיבל את כל החיסונים המומלצים. גשו לטיפת חלב לבדיקת מצב החיסונים והשלימו את החסר. אל תשכחו להביא אתכם את פנקס החיסונים לטיפת חלב.

רישום לגני ילדים באמצעות אתר האינטרנט בלבד

הנחיות כלליות

  1. הרישום בגני הילדים בקריית עקרון אינו על בסיס אזורי רישום. שיבוץ בגנים ברחבי הישוב יתבצע על בסיס מקום פנוי, פרט לילדי המשך.
  2. ילדים ממשיכים שנה שניה בגן חייבים ברישום מחדש.
  3. לא ניתן לרשום ילדים ללא כתובת מגורים מעודכנת בתעודות הזהות של שני ההורים. באישור מח' הגביה.
  4. הורים פרודים/גרושים מחוייבים להוריד טופס ״כתב הצהרה והתחייבות״ למלא את הטופס ולהעבירו למזכירות אגף החינוך. השיבוץ יקבע רק לאחר קבלת ההצהרה באגף על ידי שני ההורים.
  5. תושבים הגרים בשכירות בישוב מחוייבים להגיש אישור ממחלקת הגבייה.
  6. השיבוץ אחרי מועד הרישום יהיה על בסיס מקום פנוי ושיקול דעת של אגף החינוך.
  7. מדיניות השיבוץ בקריית עקרון: המספר המירבי של ילדים בגן חובה 31 כדי לתת מענה אישי מיטבי, ובגני טרום-טרום חובה עד 33 ילדים.
  8. גני הילדים בקריית עקרון מחולקים לשתי רמות גיל:
    חובה וטרום חובה בוגרים.
    טרום טרום חובה וטרום חובה צעירים.
    רשימת גני הילדים בעמוד 12 .
  9. הסייעת תקלוט עד 10 ילדים החל מהשעה 7:30 עפ״י אישור אגף החינוך ואת יתר הילדים בשעה 7:40. המעוניינים בכך מתבקשים למלא טופס בקשה המופיע באתר האינטרנט ולהעבירו למזכירות אגף החינוך עד ה- 09.08.2018.

מועדי הרישום

  • הרישום לגני ילדים יתבצע באמצעות אתר האינטרנט של המועצה המקומית קריית עקרון:
    www.kiryat-ekron.muni.il , תחת הכותרת: ״חינוך רישום לגני ילדים״.
  • מועד הרישום הינו מיום רביעי א׳ בשבט התשע״ח (17.1.2018) עד יום שלישי כא׳ בשבט תשע״ח (6.2.2018) בחצות.
  • בסיום תהליך הרישום יש לוודא כי תופיע ההודעה: "בקשתך נקלטה בהצלחה".
  • הנרשמים לגני הילדים לאחר ה 6.2.2018 – ישובצו לגן על בסיס מקום פנוי בלבד!

גילאי שיבוץ:

  1. לגני טרום טרום חובה וטרום חובה צעירים: 31.12.2015-1.12.2014 .
  2. לגני חובה וטרום חובה בוגרים: 31.11.2014-1.1.2013.
    לתשומת ליבכם: באתר האינטרנט מופיעים גילאי הרישום (לא השיבוץ) והשיבוץ יהיה בהתאם לתאריכי הלידה הנ״ל.
  3. שיבוץ רמת הגיל של הגן עשוי להשתנות בהתאם לתוצאות הרישום.
  4. השיבוץ לגני חינוך מיוחד ״שקד״, "אורן", ״הדס״, ו״הדקל״ על פי החלטת וועדת השיבוץ בלבד.
  5. השיבוץ לגני ״התאנה״, "גפן", ו״הזית״ על בסיס התאמה תורנית.

ילדים עם בעיות בריאותיות

  • הורים לילד/ה כבד שמיעה או עם מוגבלויות פיסיות או רגיש למאכלים מסויימים, מתבקשים לפנות למזכירות אגף החינוך ולהגיש מסמכים רפואיים מתאימים.
  • ילד כבד שמיעה – ישובץ בגן ״איריסים״ רח׳ הדקל 16 שהותאם אקוסטית.
  • לילדים עם בעיות אלרגיות מסכנות חיים קיימת אפשרות להגיש בקשה לסייעת רפואית. יש לפנות עם מסמכים רפואיים מעודכנים בזמן תקופת הרישום למזכירות אגף החינוך.

חריגי גיל

הורים שילדיהם נולדו בין התאריכים 1-15 בינואר 2016 כולל ומעוניינים לרשום אותם לגן טרום טרום חובה, מתבקשים להגיש בקשה מנומקת למזכירות אגף החינוך עד 15 בפברואר 2018. אישור קליטת ילדים חריגי גיל הינו בסמכות ועדה מחוזית במשרד החינוך. השיבוץ של חריגי גיל מחוייב בתשלום שכר לימוד שייקבע ע״י משרד החינוך.

מדיניות וקריטריונים לשיבוץ בגני הילדים הרשמיים

מדיניות השיבוץ בקריית עקרון:
מספר הילדים המירבי בגני חובה הינו 31 ובגני טרום טרום חובה 33 בתוספת סייעת (בתנאי שיהיו
מעל 30 ילדים).

  • ההורים נדרשים לציין ברישום עדיפות ראשונה ועדיפות שניה.
  • ההורים שירשמו בעדיפות אחת, ילדיהם ישובצו על בסיס מקום פנוי.

הקריטריונים לשיבוץ:

  1. מועד הרישום: עדיפות לנרשמים במועד הרישום (17.1.2018-6.2.2018).
  2. רצף חינוכי וחברתי: ילדים הממשיכים באותו הגן.
  3. איזון גילאי.
  4. איזון מגדרי (בנים-בנות).
  5. סיבות רפואיות חריגות המלוות במסמכים רפואיים מעודכנים.

נעשה כל מאמץ להתחשב בבקשת ההורים.

מעוכבי רישום

  • ילד שהומלץ ע"י הצוות הבין-מקצועי להישאר שנה נוספת בגן חובה (במקום לעבור לכתה א׳) זכאי להמשיך באותו הגן והרישום יתבצע אך ורק במזכירות אגף החינוך.
  • הורים המעוניינים שבנם ישהה בגן חובה שנה נוספת, נדרשים לבצע אבחון בשלות לילד בשירות הפסיכולוגי ולהגיש בקשה מנומקת למנהלת הגן במועד הרישום והצוות הבין-מקצועי ידון בבקשתכם.

צהרוני שבשבט – מתנ"ס קריית עקרון

ההרשמה לצהרונים מתבצעת בנפרד במזכירות המתנ"ס

מתנ"ס שבשבט בקריית עקרון מפעיל את הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר במועצה. הצהרונים מהווים מסגרת חינוכית, מקצועית ואיכותית הכוללת תוכנית פדגוגית התואמת את השלב ההתפתחותי של הילד. צהרוני שבשבט מפוקחים ע"י תוכנית "ניצנים של משרד החינוך ורשת "צהריים טובים" של החברה למתנסים. הצהרונים מתקיימים בשני בתי הספר בישוב וכן בכל גן בו ירשמו לפחות 18 ילדים. ללא צורך בהסעות. במידה וירשמו פחות מ 18- ילדים יאוחדו שני גנים סמוכים לצהרון אחד. צהרוני שבשבט מקדשים את ערך טובת הילד, – אשר מניע ומכוון את עשייתנו. תוך כדי שמירה על ביטחון ובטיחות של הילדים. היעד המרכזי של הצהרון הינו מתן יחס אישי לכל ילד, תוך התייחסות לעולמו הרגשי והקניית מיומנויות
חברתיות בדרך חווייתית ומעשירה. מטרת צוות הצהרונים לבנות מסגרות עם אקלים ואוירה נעימים המבטיחים סביבה המאפשרת התפתחות וצמיחה אישית של כל ילד, אנו מאמינים שלסביבה בה גדל הילד יש השפעה רבה על התפתחות הילד ומיצוי יכולותיו.

ימים ושעות פעילות
מסגרות הצהרונים נותנות מענה חינוכי המשכי בגני הילדים ביישוב ומאריכות את יום הלימודים. הצהרון פועל בימים א'-ה' בין השעות 14:00-17:00. בגני הילדים, ומתום יום הלימודים עד השעה 16:30 בבתי הספר. במהלך ימי חופשות החגים יופעלו הצהרונים בין השעות 7:30-16:00, בכפוף ללוח החופשות שיפורסם בתחילת שנה"ל.

הצוות החינוכי
הצוות במסגרות הצהרונים הינו מקצועי, מיומן ובעל ניסיון בגיל הרך. צוות הצהרון מקבל הדרכה שוטפת והשתלמויות לטיפול וחינוך בילדים במהלך השנה. צוות הצהרונים נמצא בפיקוח ובקרה מתמידים ע"י רכזת הצהרונים ובקרים של רשת "צהריים טובים" הכולל ביקורים שוטפים בצהרונים, הדרכות פרטניות וקבוצתיות לאורך השנה. השתלמויות ומתן כלים מקצועיים לשיפור עבודתן, עבודה על פי נהלים מסודרים ובנית תכנית חינוכית מותאמת.

תזונה
הילדים ייהנו מארוחות צהריים חמה, בשרית וכשרה המגיעה מחברת קייטרינג באישור ובפיקוח של משרד הבריאות ובליווי תזונאית מוסמכת לגיל הרך. הארוחה כוללת מנה בשרית, ירקות מבושלים וטריים ומנת פחמימות / קטניות. ארוחת מנחה (16:00) כריך ופרי טרי.

סדר היום
סדר היום כולל בתוכו פעילויות מגוונות על פי תכנית חינוכית מפורטת:
קבלת הילדים – שיחת יום קצרה ובדיקת נוכחות ארוחת צהריים. פעילות דידקטית מובנת. פעילות חופשית והפגתית דרך מוקדי פעילות המאפשרים לילד, מגוון התנסויות ומעודדים עצמאות ובחירה במשחקים שונים : קופסה הרכבה ובניה, התנסות בחומרי יצירה מגוונים, משחקי חברה, שעת סיפור ועוד. בכל מסגרת מתקיים חוג העשרה המותאם להתפתחותם ויכולתם של הילדים..

קשר עם ההורים
ההורים מעודכנים באופן שוטף על הנעשה במסגרת, בלוח מודעות ודרך רכזת הצהרונים. אנו מזמינים את ההורים להיות שותפים בעשייה החינוכית ולפנות אלינו בכל שאלה מענה ובקשה.

הרשמה
ההרשמה מתבצעת בנפרד מהרישום באגף החינוך במועצה. ניתן להרשם לצהרוני שבשבט במזכירות המתנ"ס ברח' המייסדים 1, קריית עקרון. כיום עלות הצהרון 935 ש'. במסגרת תוכנית ניצנים כל ילד זכאי להנחה של 300 ש"ח.

לפרטים נוספים – לי אדמוני- נווה – רכזת הצהרונים 08-62228887 050-6534629

רשימת גני הילדים

# המגמה רמת הגיל שם הגן כתובת טלפון
1  ממלכתי  ט. ט. חובה  נחליאלים  הברוש 24  9225056
2 ממלכתי  ט. ט. חובה  רותם  הנרקיס 5  9351016
3 ממלכתי  ט. ט. חובה  רימון  הכלנית 2  077-6170132
מיקום חדש ממלכתי  ט. ט. חובה שירן  הלבונה 5  9457951
5 ממלכתי  חובה  הדרים  הנרקיס 3  9353656
גן חדש ממלכתי חובה  חיטה  הכלנית 2
7 ממלכתי חובה  השלושה  הכלנית 2  077-4390184
8 ממלכתי חובה  ורדים  הלבונה 5  9418866
מיקום חדש ממלכתי חובה  מיטל  הרב מימון 2  9457933
10 ממלכתי חובה  סביונים  היהלום 4  9418844
11 ממלכתי חובה  תמר  ר׳ מאיר בעל הנס 15  9351625
12 גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)  ט. ט. חובה  שושנים  הדקל 14  9418899
13 גן חדש  גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) ט. ט. חובה  אתרוג  הכלנית 2
14 גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)  חובה תורני  הגפן  הרב מימון 58 9961936
15 גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)  ט. חובה, תורני  התאנה  הבנים 26 9418877
16 גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)  חובה  איריסים  הדקל 16 9418808
17 גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)  חובה  נרקיסים  אחד העם 9 9418044
גני חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)  חובה תורני  הזית  שבזי 4, פינת הבנים  077-5241266
19  חינוך מיוחד  חובה  שקד  הרב מימון 2 9418822
20 חינוך מיוחד  ט. חובה/ חובה  הדס  משה שרת 6513595
21 חינוך מיוחד  ט. חובה/ חובה  אורן  הנרקיס 5 9518139
22 חינוך מיוחד  ט. חובה/ חובה  הדקל  לבונה 5  6423354
  • הרישום לגן "אתרוג" יתבצע ידנית במשרדי אגף החינוך בכל יום שלישי בין השעות 15:00-17:30
  • הרישום לגן "חיטה" יתבצע ידנית במשרדי אגף החינוך בכל יום שלישי בין השעות 15:00-17:30
  • השיבוץ בגני חינוך מיוחד יתבצע על ידי אגף החינוך ומתי"א

רישום לכיתה א'‎

חייבים ברישום
בהתאם לחוק חינוך חובה נדרשים ההורים לרשום את ילדיהם לבית הספר היסודי על פי השקפתם ואורח חייהם: ממלכתי "בן-צבי" או ממלכתי דתי "אוהל-מאיר".

גילאי רישום
ו' בטבת התשע״ב (1 בינואר 2012) עד יח׳ בטבת התשע״ג (31 בדצמבר 2012).

מקום ומועדי הרישום
במזכירות בית הספר "אוהל-מאיר" או "בן-צבי". מיום רביעי א' בשבט תשע"ח (17.1.2018) עד יום שלישי כא' בשבט התשע"ח (6.2.2018)

  • ביום ראשון עד חמישי בין השעות: 12:00-8:00.
  • בימי שלישי בין השעות: 17:30-16:00.

המסמכים הדרושים לרישום

  • צילום תעודת הזהות של שני ההורים כולל הספחים בהם רשום/ה הבן/ת וכתובת המגורים.
  • חתימה על טופס הסכמה להצטרפות לתוכנית "קרן קרב" (במזכירות בית הספר).

השיבוץ בכתות א'
השיבוץ בכתות א׳ הינו בסמכות ובאחריות הנהלת בית הספר ועל בסיס שיקולים פדגוגיים.

ביטול רישום
בקשה מנומקת לביטול הרישום תוגש בכתב למזכירות בית הספר בו התבצע הרישום והעתק למזכירות אגף החינוך. ההורים מתבקשים להמציא לאגף החינוך אישור על רישום בבית ספר חלופי. על פי הנחיות משרד החינוך, תלמידי בתי ספר היסודיים הלומדים מחוץ ליישוב אינם זכאים לכרטיסיות נסיעה.

נוהל בקשת העברה מבית הספר אחד למשנהו לתלמידי ב'-ה'
מעבר מבית ספר מחוץ לקריית עקרון בעקבות העתקת מקום מגורים. ההורים מתבקשים לקבל אישור גריעה מאגף החינוך בקריית עקרון.

רישום לתלמידי החינוך המיוחד

תלמיד שעבר ועדת השמה בה הוחלט שהוא זכאי למסגרת חינוך מיוחד, לא ירשם בנוהל הרגיל אלא ישובץ ע״י וועדת שיבוץ של האגף לחינוך: במידה ולא תיפתח כתה א׳ קטנה באחד משני בתי הספר בקריית עקרון, יופנה התלמיד לבית ספר מחוץ לקריית עקרון והתלמיד זכאי להסעה הלוך וחזור. המועצה המקומית תשלם עבור התלמיד אגרת לימודי חוץ על פי חוק וההורים מחויבים באגרת תשלומי הורים ככל תלמידי החינוך הרגיל.

רישום לבית ספר חרדי מחוץ לישוב
ההורים מתבקשים להגיע לאגף החינוך למלא טופס בקשה ולצרף צילום תעודת זהות של שני ההורים כדי לקבל אישור לימודי חוץ שאינו מחייב את המועצה בתשלום כל שהוא והתלמיד אינו זכאי לכרטיסיות נסיעה.

נוהל בקשת העברה מבית הספר אחד למשנהו לתלמידי ב'-ה'

  • ההורים מתבקשים להגיש בקשה מנומקת לאגף החינוך עד 30.3.2017 .
  • אישור מעבר יתקיים רק לאחר התכנסות וועדה יישובית לבדיקת הבקשה והנימוקים.
  • מעבר מבית ספר מחוץ לקריית עקרון בעקבות העתקת מקום מגורים, ההורים מתבקשים לקבל
    אישור גריעה מאגף החינוך.

בי"ס ממלכתי דתי "אוהל-מאיר"

כתובת: רח׳ משה שרת 1 טלפון: 08-9414181 פקס: 08-9416643
אתר אינטרנט: http://t63.tik-tak.co.il/webpronew/index.asp?codeclient=2267
המפקחת: רחלי ויסבורד
המנהלת: כרמי טליה

דגשים חינוכיים ולימודיים:

  • למידה באוירת משפחה דתית, חמה ותומכת
  • למידה בינתחומית – מוסיקה ואומנויות
  • מיצוי סגולותיו של התלמיד
  • חינוך לקיימות
  • פדגוגיה חדשנית ולמידה משמעותית
  • שאיפה למצוינות ערכית ולימודית
  • פיתוח אקלים חינוכי מיטבי
  • פיתוח מיומנויות המאה ה 21- ותפקודי הלומד

תכניות העשרה תוספתיות:

  • קרן קרב
  • מועדון הטייסת
  • מיל"ת – מסגרת יום לימודים תוספתית
  • אמירים
  • גינה אקולוגית מקיימת
  • מצוינות
  • קורס שחייה לתלמידי כיתות ה׳
  • לימודיה
  • צומחים ביחד
  • הארכת שנת הלימודים

אירועים בית ספריים:

  • מסיבת הסידור לתלמידי כיתות א׳
  • חגיגת בת מצווה לתלמידות כיתות ו׳
  • ימי שיא
  • ערב קהילתי בסימן 70 למדינה

בית הספר מתחדש בימים אלה בקמפוס חדשני ועדכני – יחנך בתשע"ט

בי"ס ממלכתי "בן צבי" (ע"ש יצחק בן צבי, הנשיא השני של מדינת ישראל)

כתובת: רח׳ משה שרת 1 טלפון: 08-9414281 פקס: 08-9358283 אתר אינטרנט: www.benzviky.edu1.org.il

  • המפקחת: נחמה זיידמן
  • המנהלת: אסנת דולב כהן
  • סגנית המנהלת: קרן מנגד

דגשים חינוכיים ולימודיים:

  • למידה רב-תחומית משולבת אומנויות
  • קידום הישגים אישיים, חברתיים ואקדמיים של כל תלמיד ותלמידה
  • חיזוק יחסי הגומלין עם הקהילה
  • טיפוח אקלים מיטבי
  • חיזוק יחסי הגומלין עם הקהילה

אירועים בית ספריים:

  • מסיבת הסידור והחומש לתלמידי כיתות א׳
  • יום קהילתי
  • חגיגה של ספרות
  • יום ספורט
  • מפגש רב דורי

תכניות העשרה תוספתיות:

  • קרן קרב
  • אמירים
  • סדנת אומן
  • תוכנית הטייסת – קרן רמון
  • עתיד פלוס
  • תיאטרון משפר אקלים
  • קורס שחייה לתלמידי כיתות ה׳
  • מתמטיקה ומדע בהתכתבות
  • אתלטיקה
  • קשר רב-דורי
  • מיל"ת

מוזיאון "בערוגת הבושם"

בבית הספר ״בן צבי״ קיים מוזיאון מייצג פסיפס של הקהילות השונות בקריית עקרון ומציג את מנהגי העדות השונות בלבוש, בקיום מצוות, במנהגים, בפולקלור ובמאכלים. המיצגים שבמוזיאון: בית הכנסת, יהדות התפוצות, יהדות תימן, מרוקו, אתיופיה ומזרח אירופה.

תיכון דתי על אזורי לבנות ״פלך״

כתובת: רח׳ השיטה, קריית עקרון טלפון: 08-9458113 פקס: 08-9349587

אתר אינטרנט: www.schooly2.co.il/pelech

  • המפקח: אברהם בש
  • המנהלת: חגית ברנע
  • מנהלת חטיבת הביניים: יעל קליין

דגשים חינוכיים ולימודיים:

  • חינוך לקיום תורה ומצוות, אהבת העם האדם והארץ
  • עידוד הסקרנות האינטלקטואלית
  • חינוך ליושר, אמון, למורכבות, הכלת האחר ולאחריות אישית
  • התנסות באמצעות דרכי חשיבה חדשניות

מגמות הלימוד לבחינות בגרות:

  • ביולוגיה
  • פיסיקה
  • תקשורת
  • תיאטרון
  • ערבית
  • היסטוריה
  • מחשבים

בקריית עקרון חטיבת ביניים לבנות ״פלך״, בה תוכנית הלימודים כוללת שעות לימוד נוספות מעבר לשעות שמקצה משרד החינוך ולכן נדרשים ההורים לשלם שכר לימוד נוסף.

רישום לחטיבות ביניים

משרד החינוך קבע שבוגרי בתי הספר היסודיים תושבי קריית עקרון ילמדו בחטיבות הביניים בעיר רחובות (הממלכתי או ממלכתי דתי). הנהלים הרשומים מטה מתואמים ומוסכמים עם האגף לחינוך בעיריית רחובות:

חייבים ברישום: על פי חוק חינוך חובה, נדרשים ההורים לרשום את בניהם בוגרי כיתות ו׳ להמשך לימודיהם בחטיבת הביניים רשמית או לכתה ז׳ בבית ספר מוכש״ר.

מועדי רישום: הרישום יתקיים בחודש פברואר בהודעה מפורטת, מטעם האגף לחינוך בקריית עקרון, תישלח לכל הורי תלמידי כתות ו׳.

נבקשכם להימנע מפניות לאגף החינוך בעיריית רחובות. הטיפול ברישום ובכל נושא אחר הנוגע לתלמידים מקריית עקרון ייעשה אך ורק ע״י אגף החינוך בקריית עקרון.

נהלי הרישום והשיבוץ לחטיבות ביניים ברחובות יועברו למזכירות בית הספר במעטפה סגורה.

  1. טפסי הרישום ימולאו באתר האינטרנט של המועצה.
  2. התלמיד/ה רשאי/ת להירשם לחטיבת ביניים אחת בלבד וחובה לציין עדיפות שנייה וללא ציון עדיפות שנייה השיבוץ יהיה על בסיס מקום פנוי, לפי שיקול דעת אגף החינוך בעיריית רחובות. רשימת בתי הספר בעמוד 17 .
  3. לאחר מועד הרישום הנ״ל, ישובצו התלמידים ע״י המחלקה לבתי ספר העל יסודיים בעיריית רחובות על פי קריטריון פיזור השיבוץ בין חטיבות הביניים.
  4. בתום השיבוץ, תישלח הודעה בכתב להורים, ע״י בתי הספר העל-יסודיים.
  5. במקרה של שיבוץ שאינו תואם או אחת משתי בקשות התלמיד/ה, זכאים ההורים להגיש ערעור מנומק ובכתב למזכירות האגף לחינוך בקריית עקרון לא יאוחר מ 14- יום מקבלת הודעת השיבוץ.
  6. בתי הספר התיכוניים מחוץ לעיר רחובות אינם בתחום המיפוי שקבע משרד החינוך ולא חלה עליהם חובת הקליטה של תלמידים תושבי קריית עקרון כך שהרישום בהם יתבצע באופן עצמאי.

המסמכים הדרושים לרישום בחטיבות ביניים ברחובות:

  • צילום תעודת הזהות של שני ההורים כולל ספחים בהם רשום/ה התלמיד/ה וכתובת המגורים.
  • צילום תעודת ציונים מחצית ראשונה של כתה ו׳.
  • צילום תעודת ציונים של כתה ה׳.
  • 2 תמונות פספורט של התלמיד/ה ולציין את שם התלמיד/ה ובית הספר על גב התמונות.

החומר יועבר למזכירות בית הספר היסודי על ידי ההורים
השיבוץ בכיתות: הינו בסמכות ובאחריות הנהלת בית הספר ועל בסיס שיקולים פדגוגיים. ביטול רישום: אם מסיבה כל שהיא מחליטים ההורים לבטל את הרישום בחטיבת הביניים בה שובץ/ה התלמיד/ה, הם נדרשים להפנות בקשה בכתב למזכירות האגף לחינוך בקריית עקרון ולהודיע על שם בית הספר בו נרשם/ה התלמידה.

זכאות לכרטיסיות נסיעה
תלמידי בתי הספר העל יסודיים ממלכתיים וממלכתיים דתיים בעיר רחובות זכאים לכרטיסיות הלוך ושוב. תלמידים הלומדים בבי"ס "רבין" במזכרת בתיה זכאים לכרטיסיות. מועדי חלוקת הכרטיסיות: אוגוסט וינואר (הודעת פרסום תשלח בתאי הדואר). המסמכים הדרושים לקבלת כרטיסיות: צילום תעודת הזהות נספח של שני ההורים בהן מופיעה כתובת המגורים גם של התלמיד/ה.

רישום לבתי ספר העל יסודיים מוכש״ר
הורים המעוניינים לרשום את בניהם לבתי ספר חרדיים, יפנו ישירות למזכירות בית הספר. ההורים מתבקשים להצטייד באישור לימודי חוץ מטעם האגף לחינוך בקריית עקרון. על פי החלטת משרד החינוך, תלמידי בתי הספר החרדיים אינם זכאים לכרטיסיות נסיעה. במקרה של ביטול הרישום בבית ספר חרדי ובקשה לרישום בחטיבת ביניים רשמית (ממלכתית או
ממלכתית דתית), השיבוץ יהיה על בסיס מקום פנוי על פי שיקולי המחלקה לבתי ספר העל-יסודיים ברחובות והתלמיד זכאי לכרטיסיות.

רישום לבתי ספר רשמיים מחוץ לעיר רחובות
הורים המעוניינים לרשום את בניהם לחטיבת ביניים רשמית מחוץ לעיר רחובות, יפנו ישירות למזכירות בית הספר. על פי החלטת משרד החינוך, תלמידי בתי הספר מחוץ לעיר רחובות אינם זכאים לכרטיסיות נסיעה. במקרה של ביטול רישום בבית ספר שמחוץ לעיר רחובות, ובקשה לרישום בחטיבת ביניים רשמית (ממלכתית או ממלכתית דתית), השיבוץ יהיה על בסיס מקום פנוי על פי שיקולי המחלקה לבתי ספר העל יסודיים בעיריית רחובות והתלמיד זכאי לכרטיסיות.

כיתות למצוינות בחטיבות ביניים ברחובות
לקראת ההרשמה לחטיבת הביניים ובמסגרת פעולות לחידוד וחיזוק ההישגים והמצוינות. התקיימו ערבי הסברה וחשיפה להורים ולתלמידי כיתות ו׳ בבתי הספר:

  • דה שליט – כיתת ״מופת״ מדעית וכיתת מופת ותקשורת.
  • אורט – כיתת "מופת", מסלול מדע טכנולוגי וכיתת שלח.
  • קרית חינוך למדעים – מסלול למצוינות מדעית בשיתוף מכון דוידסון.
  • קציר – כיתת ״נחשון״, מגמת מחול, מוסיקה וספורט.
  • קרית חינוך חדשה – ברוח ההי-טק היי – התפיסה הייחודית של בית הספר.

בקשת העברה מבית הספר על -יסודי אחד למשנהו הורים המעוניינים להעביר את בניהם בכתה ח׳ מבית ספר אחד למשנהו, נדרשים להגיש בקשה מנומקת עד סוף אפריל 2018 לידי מזכירות האגף לחינוך בקריית עקרון. המעבר מבי״ס חרדי לרשמי מחייב עמידה בבחינות כניסה ותיגבור לימודי בחופשת הקיץ. השיבוץ לכתה ט׳ הינו על בסיס מקום פנוי ועל פי שיקולי המחלקה לבתי ספר העל-יסודיים בעיריית רחובות. בקשת העברה מבית ספר אחד למשנהו לתלמידי ט׳-י״א מחייבת הצלחה בבחינות כניסה המותאמות לדרישות בחינות הבגרות. במקרה של אי התאמה השיבוץ יהיה לבית ספר טכנולוגי או עמלני.
תוכניות תגבור לימודי לתלמידי ז' -י״ב מקריית עקרון "מרכז למידה" לתלמידי חטיבות הביניים – בשפה, אנגלית ומתמטיקה פרטים והרשמה במזכירות המתנ"ס

# מגמה שם בית הספר מנהל/ת טלפון
 1  ממלכתי  קציר  יהודית פלבנר  9476526
2 ממלכתי  דה שליט  אבי קיש  9379933-4
3 ממלכתי  אורט  אבי סער 9415534-5
4 ממלכתי  ויצו  זמירה ולד  9451396
5 ממלכתי  עמל זיו (ט-יב)  רות קורבלניק  6220541
6 ממלכתי  טכנולוגי נעמ"ת (ט-יב)  אראלה לוי  9475296
7 ממלכתי  ק.ח. למדעים  אפרת צוקרמן  6373759
8 ממלכתי  היי-טק היי  קרן שחל  6731439
9  ממ"ד  אמי"ת בנות  מירי גיל  9457796
10 ממ"ד  אמי"ת בנים "המר"  רפי מימון  9467272
11 ממ"ד  ישיבת הדרום  הרב דוד טברסקי  9460234
12 ממ"ד  ישיבת עמיחי  הרב אבי רוקח  9494097
13 חרדי (ח'-יב')  צביה (בנות)  זאב כהן  9493777
14 חרדי (ח'-יב')  בית יעקב  הרב ישראל גרינבאום  9456403
15 חרדי (ח'-יב')  שירת רחל  מרים אטיאס  9316373
16 חרדי (ח'-יב')  ישיבת בת שלמה  צבי שלום  9467025
17 חרדי (ח'-יב')  בנות אסתר  מלכה רוזנבאום  9452470
18 חרדי (ח'-יב')  שער אליעזר  שמואל הרשקוביץ  9494114

בעלי תפקידים במועצה המקומית ובמתנ״ס קריית עקרון

אגף החינוך

תפקיד שם טלפון פקס דוא"ל
 מנהלת האגף אביבה וגנר  6228859  9357333 aviva@ekron.org.il
 מזכירת האגף  אורלית נגר 6118291  9357333 orlit@ekron.org.il
 רכזת היסעים ומזכירת מחלקה  אורית בוחבוט  6228860  9357333 orit@ekron.org.il
 רכזת החינוך העל-יסודי  יעל ורנר  6118293  9357333 yael@ekron.org.il
 קב״ט  עזרא ימיני  6846873  6846873 ezra@ekron.org.il
 מנהל השירות הפסיכולוגי  אודי בק  9417956  9351545 udi@ekron.org.il
 רכזת גני ילדים  כוכי טרי  6488211  9351262 cochi@ekron.org.il
 קצין ביקור סדיר  אברהם אבטה  8599488  9418456 avraham@ekron.org.il
 רכזת מרכז למידה  גילת ביינה  6228860  9357333 gilat.t.w@gmail.com

המחלקה: מתנ"ס

תפקיד שם טלפון פקס דוא"ל
 מנהל המתנ״ס  דוד צור  6228885  9414979 davidz@matnasim.co.il
 מנהלנית  אורנה צברי  6228889  9414979 ekron@matnasim.co.il
 מנהלת יח׳ נוער  מיטל ארזי  6587331 6587216 mital18@walla.com
 מנהלת קידום נוער  חני דיקמן  6228893  9414979 hanny14@gmail.com
 רכזת צהרונים  לי אדמוני נווה  6228887  9414979 tzaharonim@ekron.matnasim.co.il

המחלקה: ספרייה

תפקיד שם טלפון פקס דוא"ל
 מנהלת הספרייה  ליאת ג'ראפי-לוי  9411030  9352715 liat@ekron.org.il

קבלת קהל במשרדי אגף החינוך בימי ג' בין השעות 16:00-17:30

ביחד / אבי טולדנו מילים: ענת שרים

ישנם ימים כאלה,
שצבועים אפור.
ימים, שרק רוצים לשכוח
לא לזכור,
ודוקא אז כשנדמה.
שרק עצוב ורק כהה
צריך רק שיר
ואחריו יבוא האור,
זה שיר, שלב נפתח
רחב אל לב אחר.
באהבה וחום
אז מי צריך יותר.
ואז קשה לא להרגיש.
שעצב זה דבר מתיש
ולא חבל עליו לרגע לותר.

ביחד עם כולם
נשיר אל העולם
ויד נושיט אל יד,
כי התקוה אחת
ומשותף החלום
הלואי יהיה פתאום
רק טוב
צריך להאמין בטוב
בלי סוף.

כשכוכב נדלק גבוה
זה סימן
לכל אותם שמביטים
אליו מכאן,
לכל אותם שמקוים
רק לימים טובים-טובים
שיש שומע
ואוהב כשאוהבים.
ביחד עם כולם…